Geoblog.pl    tuktuk    Podróże    Chiny listopad grudzień 2011    RADY KOSZTY I UWAGI: JEDZENIE

RADY KOSZTY I UWAGI: JEDZENIE

Polska, Opole
Przejechano 19976 km

Dania na ulicy są dosyć tanie. Szczególnie jeśli lubimy potrawy z ryżu lub makaronu. Również ceny w restauracjach dla chińczyków są przyjazne dla klienta. Oczywiście jest też dużo ekskluzywnych knajpek w których jedzenie jak i picie ma „europejkie ceny”

Ceny owoców są porównywalne do naszych. Z tą różnicą że typowe chińskie owoce (u nas trochę egzotyczne kaki, pomelo, itp) są tam tanie, a niektóre np. jabłka albo winogrono dosyć drogie.

Jeśli chodzi o mięsa to do wersji „z ulicy” mieliśmy mieszane uczucia. Bo często ich zapach nie był zachęcający, no i trudno było wywnioskować co się kupuje. A nasz kolega pokazał nam na targu np. przygotowane ćwiartki psa. Albo prosimy panią o „chicken na patyku” a dostajemy „ośmiornicę na patyku”. Tutaj przydawały się rozmówki chińskie z chińskimi nazwami mięsa.

Jednak jeśli mięsko nie śmierdziało i nie było z psa albo z morza to czasami było naprawdę smaczne. Brakowało nam tylko pieczywa, ponieważ bardzo często różnego rodzaju bułki są słodkie albo mają np. parówkę w środku. W Xiamen koło Uniwersytetu „ludzie z zachodu Chin” sprzedawali bardzo dobre wypieki tak jakby podstawa pizzy z sezamem za 4Y.

UWAGA!!!

CENY PRODUKTÓW NA WAGĘ SĄ PODAWANE ZA 0,5KG!!!

Przykładowe ceny:

• 5-10Y Dania z makaronu/ryżu z jajkiem i warzywami na ulicy; zupy z makaronem i mięsem itp

• 8-15Y jak wyżej tylko w chińskich knajpkach. Im rejon miej turystyczny tym cena niższa.

• 15-25Y jak wyżej tylko że w Shanghaju w chińskich knajpach blisko centrum

• 25Y – cała albo pół kaczki w Pekinie (sam już nie wiem ile nam dali). Cena za samo mięso. Uwaga to nie jest cena za kaczkę po pekińsku!

• 8Y nie za duża porcja smażonego mięsa wieprzowego z warzywami

• 15-18Y – zestaw w MCDonald w promocji w godzinach 11-14. Można brać kawę

• 25-30Y – zestaw w MCDonald/KFC nie w promocji

• 6-8 Y kawa, herbata w MCDonald(kawa pyszna)/KFC(kawa lura – nie dobra)

• 3Y – Lody w Mcdonald

• 10Y – lody MCFlury w MCDonald

• 2Y – cola w puszcze w sklepach

• 3Y – cola 0,5l w sklepikach

• 4-5Y – cola 0,5l w chińskich knajpach

• 1-3Y – woda 0,5l w sklepach

• 2-4Y – piwo TSINGAO w sklepie (puszka 0,25;, butelka 6l)

• Od 5Y – piwo w chińskiej knajpce z jedzeniem dla autochtonów

• Od 10Y – piwo w „knajpce z widokiem”, pubie

• 3-5Y - czerwone owoce na patyku w polewie

• Od 1Y – mięso na patyku

• Od 4Y – pieczywo ala podstawa pizzy, pakowane bułeczki (często słodkie, albo np. z parówką)

• 2,5 Y- 5Y – 0,5kg mandarynek, pomarańcz

• 4-5Y – 0,5kg pomello

• 5Y – 0,5kg kaki

• 5Y – 0,5kg jabłek

• 3Y – kolba ciepłej kukurydzy na ulicy

• 20-30Y – 0,5kg ładnie pakowanych suszonych owoców. Każda sztuka w osobnym papierku

• 95Y – pizza w „Pizza hut” (71Y) + 2 coca cola (2x12Y)

• 2-3Y – kartki pocztowe

• 4,5Y – znaczek na kartkę do Europy

• Od 10Y – pojedyncze ciasteczko w piekarni. Generalnie słodycze i świeże wypieki są drogie

* chińskie knajpki – miejsca w których stołuje się wiele lokalnych osób. Często trzeba zejść z „głównego deptaka” i trochę się zapuścić w mniejsze uliczki.