Geoblog.pl    tuktuk    Podróże    Chiny listopad grudzień 2011    RADY KOSZTY I UWAGI: NOCLEGI

RADY KOSZTY I UWAGI: NOCLEGI

Polska, Opole
Przejechano 19976 km

Generalnie nie jest już tak tanio. My poruszaliśmy się w wielkich metropoliach, więc pewnie dlatego ceny są nie najniższe. Chcieliśmy pokój z własną łazienką, a nie dormitorium. Generalnie zależało nam aby było czysto (bez karaluchów), w miarę cicho w dobrej lokalizacji (blisko metra, centrum). Zapewne w głębi kraju noclegi są tańsze, ale jeśli zależy nam na średnim standardzie to podobno trzeba liczyć od 100Y/pokój.

Hotele w których byliśmy były trochę tańsze przez Internet. Na miejscu w tzw „chain hotels” recepcja niechętnie się targowała (co nieznaczny że się nie da). Warto szukać mniejszych hotelików „nie firmowych” gdzieś w bocznej uliczne, bo można zaoszczędzić kilkadziesiąt Yuanów, a standard będzie lepszy.

Pierwsza cena to Internet z wszystkim możliwymi kodami zniżkowymi lub cena po targowaniu się; druga to „walk In price w hotelu”. Ceny za pokój dla 2 osób z własną łazienką bez śniadania:

• 80zł:250Y/pokój – Pekin Zhongan Inn: bardzo polecamy. Czysto, do metra około 800m.

• 80zł:od 450Y – Rayfont Nanpu w Shanghaju – pierwszy pokój trochę śmierdział; drugi już można polecić. Dobra lokalizacja, blisko metra i nocnego marketu z tanim jedzeniem

• 158Y – Hotel 168 w Shanghaju. Cena za pokój bez okien. Średnio polecamy, ale nic tańszego w pobliżu nie było. Ceny nie stargowaliśmy

• 190Y:230Y – „Home Inn” w Xiamenie blisko „Science University”. Cena za lepszy pokój, czysto, nie śmierdzi, cicho, polecamy, tylko cena trochę wysoka. Cena 190Y po targowaniu się z kartą członkowską za 40Y.

• 98Y, 135Y,ponad 200Y – Maple Hotel w Xiamenie. Pierwsza cena to pokój bez okien, druga cena to nasz bardzo fajny pokój z okami(targowanie się ), trzecia cena to „walki in price”. BARDZO POLECAMY ten Hotel. Jest trochę schowany, ale nowy i czysty. Można powiedzieć że pokoje wyglądają na luksusowe (marmurowe łazienki). Jedyna wada to to że w pobliżu jest budowa wieżowca i prace trwają nawet w nocy. Wiec słychać hałas. W zdjęciach z Xiamenu można znaleźć fotkę z mapką i telefonem do tego hotelu. Dosyć blisko uniwersytetu (1km).

• 158Y - Hotel 8 w Pekinie – nocleg w piwnicy z „ciemnym” oknem –ale czysto, nie śmierdziało, blisko placu „Tiananmen” (bardzo dobra lokalizacja) – na 1, 2 noce można polecić. Na dłużej przydało by się okno, ale wtedy cena jest wyższa.

Uwaga

Należy wziąć pod uwagę że byliśmy w listopadzie i grudniu czyli poza sezonem. Być może w lato ceny są wyższe. Wszystko zależy od regionu i sezonu.